woensdag 20 april 2016

Komkommer-Boursin hapje


Een lekker borrelhapje dat er best feestelijk uit ziet, of niet?
Ik eet zo een stuk Boursin op en vind het ook heerlijk in een pastasaus. Het is wat steviger en veel lekkerder dan een goedkoop bakje kruidenkaas. Ik zou voor dit hapje dan ook niet een ander merk kopen.
Dit hapje is een van de meest bekeken recepten op de blog van Caroline.




Ingrediënten, voor ongeveer 24 stuks (afhankelijk van grootte komkommer)
1 komkommer, gehalveerd in de lengte
1 groot pakje Boursin met kruiden
klein bosje basilicum
ongeveer 10 zongedroogde tomaatjes, in stukjes van ongeveer 1cm
versgemalen zwarte peper



Bereiding
Was de komkommer, maar schil hem niet. Halveer in de lengte. Verwijder met een lepel de zaadlijsten en dep de binnenkant goed droog met keukenpapier.
Schaaf met de kaasschaaf aan de onderkant een reepje af, zodat de komkommer goed blijft liggen.
Vul de holte van de komkommers met Boursin en strijk glad met een mes.
Tot zo ver kun je dit hapje voorbereiden. Doe er plasticfolie omheen en bewaar in de koelkast. Ik heb het een paar uren van te voren klaar gemaakt. Als je het al eerder wilt maken heb je kans dat de Boursin te nat wordt.

Snijd de komkommer in plakjes van ongeveer 1-1½ cm en leg op elk stukje een blaadje basilicum en een stukje zongedroogde tomaat.
Zet vast met een cocktailprikker en maal er wat peper over.

11 opmerkingen:

  1. Hallo Judith,
    Lekker en zo eenvoudig en het staat ook nog eens leuk. Dit was tot voor kort het meest bekeken recept op mijn blog (37940 x). Hoe is het mogelijk hè, terwijl er zoveel lekkere recepten op staan.
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ongelooflijk wat is het recept vaak bekeken op je blog! Maar met zoveel bezoekers op een dag is dat ook niet zo gek. Toch leuk dat je blog zo goed bezocht wordt!
      Groet Judith

      Verwijderen
  2. I.p.v.gedroogde tomaat heb ik serano ham gebruikt. Heerlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heerlijk uit. Ga het ook proberen. Binnenkort jarig🤗🤗🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben binnenkort jarig. Het ligt bij mij op de schaal. Bedankt voor het hapje weer iets anders als kaas of worst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga het vrijdag maken lijkt me heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vorige week klaargemaakt. Wat een succes👍Eenvoudig om te bereiden en super lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Al ruim 45 jaar(!!!) een favoriete snack. Alleen ipv een tomaatje, leg ik er een uitgebakken spekje op! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...