donderdag 3 juli 2014

Bistecca alla gorgonzola

 
Onlangs heb ik voor het eerst biologisch vlees besteld bij biologischbeter.nl.
Al het biologische rundvlees van deze webshop komt uit Friesland. Ik was wel benieuwd naar de kwaliteit van het vlees en ook of deze manier van bestellen me zou bevallen.
Het vlees wordt bevroren, goed gekoeld en in porties gevacumeerd bezorgd. Ideaal!
En ik moet zeggen: het is echt heerlijk vlees. De biefstuk, ribeye en rundergehakt zijn in elk geval goed gekeurd. Ik ga zeker vaker op deze site mijn vlees bestellen.

De ribeye gaat op de bbq of in de grillpan. Bij de biefstuk heb ik deze keer een heerlijke gorgonzola-rozemarijnsaus gemaakt.
De geroosterde venkel erbij is ook een ontdekking.

Recept Janneke Phillipi, uit Delicious juni 2014.
Ingrediënten
2 biefstukken
150 gram gorgonzola (piccante), in stukjes
175 ml slagroom
1 takje rozemarijn
1 venkel
4 eetl olijfolie
grof zeezout en peper

Bereiding
Laat de biefstukken op kamertemperatuur komen.

Snijd de venkel in parten van ongeveer 1cm. Bewaar het venkelgroen.
Leg de venkel op een bakplaat met bakpapier, besprenkel met 2 eetl olijfolie en zeezout, hussel goed.
Rooster de venkel 15-20 minuten in een oven van 200 graden tot het beetgaar is.

Verhit in een koekenpan 2 eetl olijfolie.
Bestrooi de biefstukken met peper en zout en bak ze in 2 minuten per kant bruin en van binnen rosé of naar wens gaar.
Neem het vlees uit de pan en laat een paar minuten rusten onder aluminiumfolie.

Voeg de stukjes gorgonzola toe aan het bakvet. Laat op een laag vuur smelten, voeg de rozemarijn en slagroom toe en roer glad. Verwarm de saus nog een minuut en laat evt. nog wat inkoken tot de gewenste dikte.

Leg de biefstukken op een bord en schenk de gorgonzola-rozemarijnsaus erover.

Serveer met de venkel bestrooid met het bewaarde venkelgroen.



1 opmerking:

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...