woensdag 23 april 2014

Kokos pannacotta met ananas en munt


Meestal zijn wij niet zo van de toetjes, maar een panna cotta gaat er altijd in. Het liefst gecombineerd met frambozen. Laatst zag ik dat James Martin in zijn nieuwe programma op de BBC de frambozen door het roommengsel heen deed en er apart kleine zelfgemaakte donuts bij serveerde. Lijkt me heerlijk! Ik heb het meteen op mijn to-cook-list gezet.

Deze kokos pannacotta zag ik op de blog van Philippine (http://liefdevoorlekkers.nl/). Ik was wel benieuwd naar de combinatie met de gemarineerde ananas en de munt. Dat kan haast niet missen.
De smaak van de kokos is heel licht aanwezig. Dus voor degenen die niet gek zijn op kokos: dit kun je best proberen. Ik vond het een heerlijk zomers dessert en heb 'm buiten in de avondzon opgegeten :)


Ingrediënten, 4 personen
250 ml slagroom
165 ml kokosmelk
40 gram suiker  (kan meer als je van zoet houdt)
1 vanillestokje
3 blaadjes gelatine

1/4 ananas
paar blaadjes munt
sap van een 1/2 limoen

Bereiding
Doe de room, kokosmelk, suiker en de inhoud van het vanillestokje en de vanillepeul zelf in een steelpannetje.
Breng aan de kook en laat een paar minuten op laag vuur koken.
Haal de vanillepeul eruit. Zeef het roommengsel en verdeel het over 4 vormpjes met een inhoud van 100-125ml. Spoel de vormpjes eerst even om met koud water.

Dek de vormpjes af met plasticfolie en laat minimaal 2 uren in de koelkast opstijven. Je kunt het ook prima de dag van te voren maken.

Snijd de ananas in kleine stukjes en meng met de fijngesneden munt en het limoensap.
Laat de smaken een paar minuten intrekken.

Om de panna cotta goed uit de vormpjes te krijgen, kun je ze het beste even kort in heet water zetten, een paar seconden is genoeg. Kantel ze dan voorzichtig op een bordje en leg de gemarineerde ananas ernaast. Mmm, lekker toetje!




1 opmerking:

  1. Je bent in de beschrijving de gelatine vergeten. Enneh...ik vond het oorspronkelijke idee van de Malibu eigenlijk wel leuk! Verder lekker idee.

    BeantwoordenVerwijderen

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...