dinsdag 20 mei 2014

Yoghurtijs


Als ik ergens ijs koop, dan is het eigenlijk altijd yoghurtijs. Een bolletje is genoeg. Soms koop ik er nog een bolletje frambozenijs bij.
Ik dacht altijd: yoghurtijs is niet zo heel slecht. Maar volle yoghurt met slagroom en suiker.... tsja... Het bevat in elk geval minder calorieën dan roomijs.

Dit recept komt uit het boek 'Ijstijd' van Kees Raat en is heel eenvoudig om te maken als je een ijsmachine hebt. Je kunt het mengsel een dag van te voren maken. Na 30 minuten in de ijsmachine is het klaar.


Naturel vind ik dit ijs het lekkerst. We hadden er nu verse mango en blauwe bessen bij. Lekker zomers en verrukkelijk!




Ingrediënten
550 gram Griekse yoghurt
50 gram slagroom
100 gram kristalsuiker
30 gram druivensuiker

Bereiding
Verwarm 125 gram yoghurt, de slagroom, suiker en druivensuiker in een pan. Roer goed tot de suiker is opgelost. Giet dit mengsel in een kom of maatbeker en doe de rest van de yoghurt erbij.
Meng goed met een garde en zet weg in de koelkast.
Het mengsel moet goed koud zijn voordat je het in de ijsmachine schenkt.
Ik heb het de dag van te voren gemaakt en in een maatbeker met schenktuit gedaan, zodat ik het makkelijk in de draaiende ijsmachine kon schenken.

Laat het mengsel 30 minuten draaien in de ijsmachine tot je mooi ijs hebt.
Schep het ijs in een bak en zet het nog even in de vriezer als je het te zacht vindt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...