zaterdag 3 september 2016

Koolvis met tomaatjes, kappertjes en ansjovis uit de oven


Dit is een makkelijk en gezond visgerecht voor in de oven. We vonden het heerlijk!
Je kunt alles van te voren in een ovenschaal doen en wegzetten in de koelkast. De smaken kunnen dan goed intrekken. Als je bijna wilt gaan eten hoef je de schaal alleen nog maar een kwartiertje in de oven te zetten. 
De smaken van de vis, citroen en olijfolie zorgen voor een heerlijke saus.

In het boek 'Mijn pure keuken' van Pascale Naessens kwam ik dit gerecht tegen. Zij gebruikte zwaardvis. Ik heb koolvis gebruikt, omdat ik dat nog in de vriezer had liggen. Eigenlijk ben ik niet zo'n fan van die blokken koolvis, maar voor door de week is het best makkelijk. In dit gerecht wordt de vis veel lekkerder dan wanneer je het in de pan bakt.
We hebben het ook al een keer met kabeljauw gegeten en zwarte olijven, in plaats van ansjovis. Net zo lekker. 





Ingrediënten, voor 2 personen
4 stukken koolvis (totaal 400 gram)
8 ansjovisfilets, gehalveerd
2 eetl kappertjes
15 cherrytomaatjes, gehalveerd
2 teentjes knoflook, in dunne plakjes
sap van 1 citroen
3 eetl olijfolie
versgemalen zwarte peper en zeezout

Bereiding
Leg de stukken vis in een ovenschaal. 
Verdeel hierover de ansjovis, kappertjes, tomaatjes en knoflook. 
Knijp er een citroen boven uit, schenk er een paar eetlepels olijfolie over en bestrooi met peper en zout. 
Zet weg in de koelkast tot je bijna wilt gaan eten. 
Zet de vis 15 minuten in een oven op 180 graden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...