zondag 11 augustus 2013

Bruschetta met chorizo en manchego


Laatst heb ik een fantastische pizza gehad met tomatensaus, chorizo, manchego, rucola en mozzarella. Meestal krijg ik een pizza niet helemaal op, maar deze keer was ik de eerste die z'n bord leeg had. Onthouden dus: deze moet ik volgende keer weer bestellen.

Thuis heb ik bruschetta gemaakt met dezelfde ingrediënten (behalve de tomatensaus). Heb m'n zelf gebakken olijvenoreganobrood hiervoor gebruikt, dat ik eerder op de blog heb gezet. Met stokbrood of chiabatta kan het natuurlijk ook.

Het is erg simpel, maar erg lekker!

Ingrediënten, voor 10 stuks
10 plakken stokbrood of ciabatta
20 plakjes chorizo
2 bollen mozzarella, in plakjes
20 plakjes manchego (pittige Spaanse schapenkaas)
Rucola
Olijfolie
Peper en zout uit de molen

Bereiding
Eigenlijk valt er weinig te bereiden.
Rooster de plakken brood in een grillpan of in de oven tot ze bruiner en knapperig zijn.
Bak de plakjes chorizo in een droge koekenpan, tot ze aan de rand knapperig worden.
Beleg het brood met de chorizo, mozzarella, manchego en rucola.
Maal er wat peper en zout over en druppel er wat olijfolie overheen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...