zondag 25 augustus 2013

Makkelijk knoflookstokbrood



Vandaag was het een lazy Sunday.
Meestal sta ik op dat soort dagen veel in de keuken en maak ik veel kleine gerechtjes. Op vrijdag koop ik op de markt allemaal lekkere ingrediënten, zodat ik in het weekend alle kanten op kan met koken.
Vandaag had ik daar geen zin in. Dus het werd een makkelijke maaltijd.
Had nog zelfgemaakte kippensoep in de vriezer en wilde daarbij een brood bakken.
Maar dat bedacht ik wat te laat, dus zelf bakken zat er niet meer in.
Had nog 2 afbakstokbroden over van een bbq en heb daarmee knoflookstokbrood gemaakt, zoals je het op wintersport eet. Het 'Knoblauchbrot' is dan heerlijk tussen de middag bij een kop 'Gulashsuppe'.
Het brood smaakte precies zo! En zo makkelijk om te maken. Koken kun je het niet noemen.

Ook wel leuk om eens voor een feestje te maken. Het is van te voren klaar te maken, je hoeft ze alleen nog maar in de oven te doen.
En ook weer eens wat anders dan los stokbrood met aparte kruidenboter bij een bbq. Hier scheur je toch graag een stukje af.

Ingrediënten
2 stokbroodjes
4 eetl zachte roomboter
2 tenen knoflook, geperst
3 eetl verse peterselie, fijngehakt
grof zeezout, naar smaak

Bereiding
Je kunt hiervoor afbakstokbrood gebruiken of vers stokbrood.
Als je afbakbrood gebruikt: bak dit dan eerst af volgens de gebruiksaanwijzing en laat het iets afkoelen.
Meng de knoflook, peterselie en zout door de zachte boter.
Maak schuine inkepingen in het brood, maar snijd het niet helemaal door.
Verdeel de boter over de inkepingen (niet te weinig) en wikkel de broden in aluminiumfolie.
Bak ongeveer 8 minuten op 200 graden, zodat de knoflookboter gesmolten is, maar niet uit het brood loopt.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...