zondag 10 mei 2015

Tomaten-granaatappelsalade


Dit is uiteraard een zomerse tomatensalade. Maar ik zag deze prachtige tomaatjes liggen en had nog een granaatappel. Dan mag het ook wel in de lente, toch?
De oregano in de kruidentuin groeit weer goed, dus de blaadjes kon ik vers plukken.
De dressing is gemaakt met granaatappelmelasse en daar ben ik eigenlijk niet erg fan van. Misschien heb ik een verkeerd merk, want die van mij doet zo aan ranja en snoepjes denken (grenadineranja van vroeger...). Het versterkt de smaak van de granaatappelpitjes goed, toch gebruik ik volgende keer wat minder van deze siroop.
Deze hoeveelheid is voor 2-4 personen. Wij aten de schaal met z'n tweeën leeg en aten er een gegrild visje bij. Een lichte maaltijd dus.


Ingrediënten, voor 2-4 personen
600 gram gemengde tomaten
1/2 rode paprika
1/2 rode ui
1 teentje knoflook, fijngesneden
1/4 theel piment
1 theel wittewijnazijn
2 theel granaatappelmelasse
2 eetl olijfolie
1/4 theel zout
1/2 granaatappel, alleen de pitjes
1 eetl oreganoblaadjes

Bereiding
Snijd de tomaten, paprika en ui in blokjes van 1/2 cm groot. Hussel alles in een grote kom door elkaar en zet opzij.

Maak in en kommetje een dressing van de knoflook, piment, azijn, melasse, olijfolie en zout. Klop goed door elkaar en schep door de tomaten.

Bestrooi de tomatensalade met granaatappelpitjes en de verse oregano.
Sprenkel er evt. nog wat olijfolie over en serveer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...